Dizi İncelemeleri #1: Anne with an E | Anne, bir E ile


Spoiler yoktur! Diziyi izlemek isteyenler gönül rahatlığıyla okuyabilirler.


Anne with a E, Lucy Maud Montgomery'nin klasik çocuk edebiyatı Anne Green of Green Gables'dan uyarlanan Kanadalı bir dizi televizyon dizisidir. 


Herkese merhaba, bloğumda ilk yazımla karşınızdayım. İlk yazımda bana izlerken huzur bulduran bir diziyi incelemek istedim: Anne with an E. İzlerken sizi 1800'lü yıllara götüren, sanki dizinin içindeymişcesine sizi kendine çeken ve bir kere izlemeye başlayınca bir daha bırakamayacağınız bir dizi. Hazırsanız başlayalım:)




Dizinin; 

💯 IMDb Puanı: 8,7/10

🎬 Sezon Sayısı: 3  (4. Sezon gelmeyecek ama yine de gelmesini umuyoruz)

🎰 Toplam Bölüm Sayısı: 27

🎞 Yayınlanma Tarihleri: 19 Mart 2017 - 2 Ocak 2020

⏰ Ortalama Bir Bölüm Süresi: 45-50 Dakika

📺 Türü: Dram

🌐 Çekildiği Yer: Kanada, Prens Edward Adaları

💬 Yönetmeni: Moira-Walley Beckett

👥 Başrol Oyuncuları: Amybeth McNulty, Geraldine James, R. H. Thomson, Lucas Jade Zumann, Dalila Bela, Aymeric Jett Montaz

🏆 Aldığı Ödüller:
 • Canadian Screen Awards - Shaw Media Award for Best Performance by an Actress in a Continuing Leading Dramatic Role

• Canadian Screen Award for Best Performance by an Actress in a Leading Role in a Dramatic Program or Mini-Series

• Canadian Screen Award for Best Achievement in Casting

• Canadian Screen Award - The Shaw Media Award for Best Dramatic Series




Baş kahramanımız Anne Shirley, annesini ve babasını daha bebekken kaybetmiş, hayatı boyunca başka ailelerin yanında hizmetçi olarak çalışan bir kızdır. Anne ayrıca çok zeki, kitap okumayı çok seven, hayâl gücü çok geniş, çok da konuşkan bir kızdır. 

Hikâyemiz, Marilla ve Matthew Cuthbert kardeşlerin çiftlikleri Green Gables'da kendilerine yardım için yetim bir erkek çocuk istetmeleri ile başlar. Ancak erkek bir çocuk yerine onlara Anne Shirley gönderilir.




Aslında dizimiz Anne'in Green Gables'da yaşadığı maceraları, edindiği dostlukları ve daha bir çok şeyi içeriyor. İzlerken sizi kendine sıcacık yün bir battaniyeye sarar gibi sarar. Masal gibidir, çiçek kokar, izlerken sanki sizde kendinizi Anne'in bir arkadaşıymış gibi hissedersiniz. Pardon, kendinizi aslında tam da Anne'in yerindeymiş gibi hissedersiniz.

Dizide, 19. yüzyılın doğası ve içeriği; yaşanılan özgürlük arayışı ve büyümenin zorlukları, sorumluluklar ve bir geçmiş arayışı, Anne'in yaşadıkları ile çok güzel harmanlanmış. 

Bu dizi L. G. Montgomery'nin Yeşilin Kızı Anne adlı kitabından uyarlamadır ve dizinin, bir sürü çizgi dizi ve dizi versiyonu da bulunmaktadır, ama tabii ki de en orijinali bizim izlediğimiz Anne with an E'dir. Kitabı ben okumadım ama yakında alıp okuyacağım, sizin de okumanızı tavsiye ederim:)





Peki siz bu diziyi izlediniz mi? İzlediyseniz sizce nasıl bir dizi? Yorumlara düşüncelerinizi yazın:)

İyi günler!

Fragmana şuradan ulaşabilirsiniz: https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=BMuJ95LibeE








Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Aww sağol aylak çok sevindim walla beğenmenizeee

      Sil
  2. Yine yapmışsın yapacağını :) Bu arada ben hala Young Justice in birinci sezonunu bitiremedim.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş.Ben de en kısa zamanda kitabını okumak istiyorum.Ellerine Sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar